- Umut Milas
- Haziran 17, 2026
Yükleniyor...
Türkiye İstatistik Kurumu’nun (TÜİK) Mayıs ayı enflasyon verilerini açıklamasının ardından Tüm Emeklilerin Sendikası Milas Şubesi sert tepki gösterdi. Şube Başkanı Haldun Yaşar Şimşek, TÜİK’in açıkladığı verilerin gerçeği yansıtmadığını, enflasyonun bilinçli olarak düşük gösterildiğini savundu.
TÜİK, Mayıs ayı enflasyonunu yüzde 1,53 olarak açıklarken, yılın ilk beş ayındaki toplam enflasyonun yüzde 14 olduğunu duyurdu. Bağımsız araştırma kuruluşu ENAG ise aynı dönemde enflasyonun yüzde 33 olduğunu bildirdi. Şimşek, aradaki bu büyük farkın, Temmuz ayında belirlenecek maaş artışlarını düşük tutmak için bilinçli olarak yaratıldığını iddia etti.
“TÜİK dediğimiz kurum, emeklinin, emekçinin cebine giren paraya göz dikmiştir. Çarşıda, pazarda yaşanan pahalılığı gizlemek için rakamlarla oynuyor ama emeklileri aldatamaz çünkü pazarda en çok dolaşan onlardır.” diye belirten Şimşek, kamuoyu araştırmalarının da emekli maaşlarının açlık sınırının altında kaldığını ortaya koyduğunu belirterek, hükümeti acilen yeni bir düzenleme yapmaya çağırdı.
“30-40 yılını bu topluma vermiş emeklileri çarşı pazarda süründürmek vicdansızlıktır, yönetenlerin utancıdır” diyerek açıklamasını sürdüren Şimşek, Avrupa ülkelerinde emeklilere yönelik sosyal politikalar geliştirilirken Türkiye’de tüm yükün emeklilere yüklendiğini vurguladı.
Şimşek, uygulanan ekonomik politikaların sermaye sınıfına hizmet eden “sömürgeci” politikalar olduğunu savunarak, bu anlayışı reddettiklerini belirtti. Emekli yurttaşları mücadeleye çağıran Şimşek, örgütlü bir emekliler hareketinin zorunlu olduğunu da söyledi.